БСШУС-ын сайдын 2016 оны 09 дүгээр сарын 16-ны өдрийн А/43 дугаар тушаалаар сургуулийн орчинд гар утас, цахим хэрэгслийн хэрэглээний талаар авах арга хэмжээний тухай талаар зарим зохицуулалтыг хийлээ.
Тушаалын дагуу ЕБС-ийн багш, суралцагч хичээлийн үеэр гар утас хэрэглэхийг хориглов. Энэ хүрээнд сургууль бүр цахим хэрэгслийг зохистой ашиглах асуудлаар эцэг эхтэй гэрээ байгуулах, сургуулийн дүрмэнд сургуулийн орчинд цахим хэрэглээг хэрхэн зохицуулах асуудлыг судалж тусгах, хүүхэд цахим хэрэгсэлд донтохоос сэргийлэх, цахим сүлжээний хяналтгүй хэрэглээ хүүхдийн эрүүл мэндэд хэрхэн нөлөөлдөг талаар сургалт зохион байгуулах, зохисгүй хэрэглээнээс хамаарч гэмт халдлага хүчирхийллийн хохирогч болохоос хүүхдийг хамгаалах, гар утас, цахим хэрэгслийн ялгаатай байдлаас үүсэх тэгш бус байдал, харилцааны зөрчил үүсэхээс хамгаалах чиглэлээр сурагчдын саналыг авч сургуулийн дүрмэнд оруулан хэрэгжүүлэх үүргийг ЕБС-ийн захирлуудад өгсөн юм. Энэхүү тушаалаар багш, сурагчид хичээлдээ анхаарлаа төвлөрүүлэх нь сургалтын чанарт эерэг нөлөөлөл үзүүлэх учраас зөвхөн хичээлийн үеэр гар утасны хэрэглээнд зохицуулалт хийлээ. Багш, сурагчид гар утсаа завсарлага, хичээлийн бус цагаар хэрэглэх нь нээлттэй бөгөөд зөв зохистой хэрэглээнд сургахад чиглэсэн олон талт арга хэмжээг хэрэгжүүлэхэд чиглэгдсэн.Одоогоор нийслэлийн ерөнхий болосвролын 1, 6, 31, 118, 50, 48,84, 93, 24, 33, ИЦС, Мон-турк,\”Шинэ Монгол” сургуулийн удирдлагууд сургуулийн орчинд ухаалаг утас хэрэглэхгүй байх журмыгболовсруулан хэрэгжүүлж байна.
Өнөөгийн байдал:
Харилцаа холбооны зохицуулах хороонытайландинтернэт хэрэглэгчдийн тоо 2014 оны байдлаар1.962.000болсноор2013 оныхоос28 хувиар өсч, 2015 оны байдлаар 1.881.783 хүн ухаалаг гар утас хэрэглэж байгаа нь өмнөх оныхоос 56.4 хувиар нэмэгдсэн тухай мэдээлжээ.Фэйсбүүк, ухаалаг гар утаснаас үүдэлтэй гэмт хэрэг, интернэт тоглоомоос шалтгаалан сэтгэц, зан төлөвийн өөрчлөлтөд орсон, сурах чадвараа алдсан хүүхдийн тоо сүүлийн жилүүдэд өсч байгааг судалгаанаас харж болох юм.Эдгээр тулгамдсан асуудлын шалтгаан нь цахим хэрэгслийн талаарх иргэд, өсвөр үеийнхний мэдлэг, чадварын хангалтгүй байдал, интернэтийн хязгаарлалтгүй орчин дахь замбараагүй хэрэглээ, эрх зүйн хяналт, зохицуулалтын дутмаг байдлаас болж байна.
Ялангуяа өдөрт дөрвөн цагаас дээш хугацаагаар гар утас, таблет зэргээр тоглуулах нь 3-5 насны хүүхэд хүнд төрлийн харилцааны эмгэгтэй болох, өсөлт хөгжил нь удаашрах, хордох, тархины хөгжлийг саатуулах гээд олон сөрөг нөлөөтэйг шинжлэх ухаан баталсан.Бага насныхан гар утасны тоглоомонд, сургуулийн насныхан, томчууд фэйсбүүкт донтох болсон нь сурагчдын сургалтын үйл ажиллагаа, сургалтын чанарт сөргөөр нөлөөлж байна.
АЧ ХОЛБОГДОЛ:
Хичээлийн цагийг үр дүнтэй өнгөрөөх, ухаалаг утас интернэтийн соёлтой зөв боловсон хэрэглээнд суралцана.(Суралцагчдын сурлагын амжилтад нөлөөлж байна.)
Цахим орчны сөрөг нөлөөллөөс хамгаална.(садар самуун,хүчирхийлэл, гэмт хэрэг, архи, тамхи сурталчилдаг.)
Эрүүл мэндийг хамгаална.(Хүүхдийн бие эрхтний дархлаа суларч, хэт таргалах, хараа сонсгол муудах, нурууны гэмтэлтэй болдог. Хүүхдийн толгойн хэмжээ жижиг, гавлын яс нимгэн учраас гар утаснаас ялгарах долгионыг насанд хүрсэн хүнээс 10 дахин илүү шингээж авдаг байна.)