Нийслэлийн Автозамын хөгжлийн газрын орлогч дарга Б.Индрагаас энэ хавар эхлүүлэх бүтээн байгуулалтын ажил болох Замын цагдаагийн гүүрэн гарцын талаар дараах тодруулгыг авлаа.
-Бүтээн байгуулалтын ажил эхлэхэд бэлэн болжээ. Энэ онд хийгдэх томоохон бүтээн байгуулалтын нэг бол Замын цагдаагийн газрын баруун урд уулзварын гүүрэн гарцын ажил. Энэ талаар мэдээлэл өгнө үү?
-2018 онд хэрэгжүүлэх төсөл арга хэмжээний томоохон ажлын нэг бол Замын цагдаагийн газрын баруун урд уулзварын гүүрэн гарцын ажил юм. Гүүрний барилгын ажил энэ оны дөрөвдүгээр сарын 1-нээс эхэлнэ. Энэ нь 96 тулгуур том багана, 3 рамптай, олон улсын стандартад нийцсэн олон түвшинт гүүр юм. Зүүн хойд талд үндсэн гүүрэн дээрээс Нарны замруу холбогдох “С” рампын 8.5м өргөнтэй 2 эгнээ гүүр нийт 15у/м гүүр, 165 у/м тулц хана, нүхэн гарцын хамт, Нарны замын зүүн талаас ирэх авто зам үндсэн гүүрэнд холбогдож, Их Монгол улсын гудамж руу буух баруун хойд талын “В” рампын гүүр нь 8.5м өргөнтэй, 2 эгнээ нийт 160у/м гүүр, 110у/м тулц ханатай, Нарны замын баруун талаас ирэх авто машин үндсэн гүүрэндээ гүүр гарч Их Монгол улсын гудамжруу буух “А” рампын гүүр нь 8.5м өргөнтэй 2 эгнээ нийт 400у/м гүүр, 237 у/м тулцханатай, мөн төмөр зам дээгүүр явган хүний гүүр болон дунд гол дээгүүр усан паркийн замтай холбогдсон төмөр бетон гүүр баригдана. Уг гүүрний бүтээн байгуулалтын ажлыг 2.5 жилийн хугацаанд хийж гүйцэтгэх байсныг ерөнхий гүйцэтгэгч компанитай харилцан тохиролцсоны үндсэнд хүн хүч техник хэрэгслийг нэмэгдүүснээр 1.6 жил болгож график төлөвлөгөөг баталсан. Нарны замын урд хорооллын хөдөлгөөн зохион байгуулалтыг гүүрний барилгын ажилтай холбоотойгоор босоо тэнхлэгийн замуудын 7 байршилд орц гарц нэмэх гол гудамж замуудыг хооронд нь холбох ажлуудыг хийж байна. Одоо байгаа уулзвар нь зүүн тийш Нарантуул худалдааны төвийн уулзвар баруун тийш Энхтайвны гүүр, хойшоо Гадаад харилцааны яам, урагшаа Хоме плаза хүртэл түгжирдэг. Төмөрзамтай уг автозам нь нэг түвшинд огтлолцдог байсны улмаас осол аваар гарах, амь нас эрүүл мэндээрээ хохирох эрсдэл маш их гардаг. Гүүрэн гарцын бүтээн байгуулалтыг хийснээр дээрх асуудлууд бүрэн шийдэгдэх болно.
-Уг гүүрэн гарцыг өндөр үнээр хийж байхаар нүхэн гарцыг хэд дахин хямд үнээр хийх боломжтой гэсэн яриа яваад байгаа. Үүнд та ямар тайлбар өгөх вэ?
-Зарим хэвлэл мэдээллийн хэрэгслээр буруу ташаа ойлголт төрүүлэхээр мэдээ явж, иргэдэд буруу ойлголт төрүүлж буй хэрэг юм.
Замын цагдаагийн уулзварт нүхэн гарц барих ямарч боломжгүй. Нийслэлийн Авто замын хөгжлийн газарт нүхэн гарц гаргах зураг, ТЭЗҮ ч байхгүй. Мөн нарны замын урдуур Туул коллектор, төв магистрал шугам явж байдаг.
Өөрөөр хэлбэл, Замын цагдаагийн уулзварын урдах төмөр зам доогуур төв магистрал шугам болон усны судал явж байгаа гэсэн үг.
-Та үүнийгээ тодруулж тайлбарлахгүй юу?
-Сөрөг урсгалаар 4 эгнээ зам бүхий нүхэн гарц хийж, түүгээр нийтийн тээвэр, том оврын автомашин зорчуулахын тулд 7-10 м газар ухаж байж сая нэг нүхэн гарцыг хийх боломж бүрдэнэ. Гэтэл тус газарт маш том усны судал, ундарга байдаг. Ийм учраас нүхэн гарц хийх нь ямар ч боломжгүй зүйл юм. Нөгөөтэйгүүр нүхэн гарцын замын дагуу налууг алсаас хийх ёстой байдаг.
Алсаас хийхээр төлөвлөх юм бол урагшаа Дүнжингарав болон Оддын хотхоныг нурааж байж хийгдэх боломжтой гэсэн үг. Тиймээс ийм боломжгүй зүйлийн талаар боломжтой мэтээр худлаа ташаа мэдээллээр иргэдийг төөрөгдүүлж болохгүй.
-Гүүрэн гарцын зургийн ажил хэзээнээс эхэлсэн бэ?
-Замын цагдаагийн гүүрэн гарцын зургийн ажил 2012 онд буюу өмнөх засгийн үед хийгдсэн байдаг. Энэ зургийн дагуу бид бүхэн инженерийн шугам сүлжээ бусад ажлыг тодруулж ирэх сарын 1-нээс эхний ажлуудаа хийхээр төлөвлөөд байна.
-Бүтээн байгуулалтын ажил эхлэхтэй холбоотойгоор зам хаахаар ярьж байгаа. Та энэ талаар тодруулна уу?
-Зүүн дөрвөн замын бүтээн байгуулалт, Замын цагдаагийн гүүрэн гарцын ажил энэ онд эхлэхээс гадна нийслэлд инженерийн шугам сүлжээний ажлууд төвийн бүсэд нэлээн хийгдэнэ. Тиймээс тээврийн хэрэгслийн хөдөлгөөний ачаалал эрс нэмэгдэнэ. Үүнийг мэргэжлийн байгууллагынхан хамтран ярилцаж энэ зуны бүтээн байгуулалтын явцад хөдөлгөөний эрчим нэмэгдэх юм байна гэж үзээд “автомашины дугаарын тэгш сондгойгоор хязгаарлая” гэсэн саналыг иргэдийн дунд явуулсан байгаа. Зарим иргэн хязгаарлалтыг буруу ойлгон эсэргүүцээд байх шиг байна. Хязгаарлалт Бага, Их тойруу буюу хотын төв хэсгээр мөрдөгдөж, бусад хэсэгт үйлчлэхгүй. Мөн тээврийн хэрэгслийн дугаарын хязгаарлалт зөвхөн бүтээн байгуулалтын барилгын ажилүргэлжлэх хугацаанд явагдана гэдгийг иргэд ойлгох хэрэгтэй.
Эх сурвалж: arslan.mn