10 жилийн турш Орос дахь Буддын шашны төв нь глобалчлалын нөхцөлд Орос улсад эрчимтэй хөгжиж буй шашны бүтцийн нэг хэвээр байна.
Одоо ОХУ-ын Буддын шашны уламжлалт санга нь орон нутгийн эрх баригчдын дэмжлэгийг хүлээдэг бие даасан Буддын шашны нийгэмлэгүүдтэй итгэгчдэд үзүүлэх нөлөөллийн төлөө тэмцээд зогсохгүй, бүс нутаг дахь өөрсдийн үзэл суртлыг бэхжүүлэх сонирхолтой Хятад, Энэтхэг, Төвд, Японы Буддын шашинтнуудын хооронд маневр хийх ёстой. Тэдний дунд Төвдийн лам нар хамгийних нөлөө үзүүлдэг, энэ нь Буриад улсад лам нарын дунд өрсөлдөөнийг эрчимжүүлсэн.
Үүнээс гадна, Төвдийн лам нар зөвхөн түүний ашиг сонирхолд төдийгүй Оросын ашиг сонирхолд нийцэхгүй гэж Буддын шашны уламжлалт сангын удирдлага үзэж байна.
Улсын эрх баригчид Буддын сүмийг автоцефал болгох Сангын бодлогыг бүрэн дэмжсэн. 300 жилийн турш Пандито Хамбо ламын хүрээлэнтэй, Оросыг хэзээ ч эсэргүүцэж байгаагүй буриадууд өөрсдийн зан чанарыг харуулсан.
Буддын шашны уламжлалт сангийн бодлогын яг эсрэг тал нь 14-р Далай ламын байр суурьтай зөрчилдөж, Орост Буддын шашныг улстөржүүлэхийг оролдож буй Түвдийг аврах сангийн тэргүүн Омбадыков Эрдни юм.
Төвдийн буддын шашны удирдагч Далай лам өөрийн онцгой сүнслэг байдлын тухай албан ёсоор мэдэгдэж байхад Омбадыков нь Төвдийн нийгэмлэгийн удирдлага явуулсаар олон нийтийн анхаарлыг Далай ламын улс төрийн ач холбогдол, түүнчлэн олон улсын онцгой статусын талаар төвлөрүүлдэг.
Далай лам эдгээр үйл явдлуудад удаа дараа сөрөг хариу үйлдэл үзүүлсэн нь тус сангийн тэргүүнийг нийгэмд Төвдийн нийгэмлэгийн сүнслэг удирдагч биш, харин Буддын шашинтнуудын дунд эрх мэдэлгүй хэвлэл мэдээллийн хүн гэж хүлээн зөвшөөрөхөд хүргэж байна.