Нэгдүгээр ангийн хүүхдийн гэрийн даалгаврын ачааллыг тодруулах судалгааг “Эко царс” гэр бүлийн боловсролын төв хийсэн байна. Энэхүү судалгаанд УБ хот болон орон нутгийн улсын 45, хувийн 26 сургуулийн 1-р ангийн хүүхэдтэй нийт 403 эцэг эх асран хамгаалагч оролцсон. Судалгаанд хамрагдсан асран хамгаалагчдын 69,4 хувь нь ээжүүд байжээ.
Тус судалгаанаас дараах үр дүнг онцоллоо. Үүнд:
Монгол улсын 1-р ангийн хүүхдүүд олон улсын стандартаас 13 ДАХИН ИХ хугацааг гэрийн даалгавар хийхэд зарцуулж байна. Өөрөөр хэлбэл олон улсын стандартаар 1-р ангид 10 минут, 2-р ангид 20 минут, 3-р ангид 30 минут хугацаанд гүйцэтгэхдаалгаврыгөгдөг бол Монгол улсад 6 настай хүүхэд гэрийн даалгавар хийхэд дунджаар 134 МИНУТ хугацааг зарцуулж байна.
Монгол хүүхдийн биеийн дундаж жингээр тооцож 6 настай хүүхдийн цүнхний жингийн хэмжээ дээд хязгаар 2.1 кг байх ёстой бол судалгаанд хамрагдсан хүүхдүүдийн 86.3 хувь нь 2.1 кг-аасдээш буюу стандартаас давсан цүнх (дунджаар 3.3 кг) үүрч байна.
Хүүхэд цүнхээ өөрөө үүрч хэвших нь хүүхэд өөрөө аливаад хариуцлагатай,төлөвлөлттэйболох дадлын эхлэл билээ. Гэвч судалгаанд оролцогсдын 92.3 хувь нь хүүхдийнхээ цүнхийг өмнөөс нь барьж өгдөг гэсэн ба үүний 65.1 хувь нь цүнх хүнд учраас гэсэн тайлбар өгчээ.
Судалгаанд оролцогсдын 10 хүн тутмын 7 нь буюу 71.6 хувь нь их даалгавар өгөх нь хүүхдийн сурах хүслийг унтраах, цаашид хичээлд сонирхолгүй болгох талтай гэж үзсэн байна.
Замын түгжрэлд ирж очих хугацаанаас гадна даалгавар хийх хугацаа, хүнд цүнх, багш – эцэг эхийн шахалт хүүхдийг стресст оруулах, хямраах, ядраах хүчин зүйл болж байна хэмээн судалгааны баг дүгнэсэн байна.
Эх сурвалж: Эко ЦАРС гэр бүлийн боловсролын төв
Хэлээд л байхым, яриад л байхым ямар ч арга хэмжээ авахгүй бловсролын яамны хэдэн нөхөд үнэн сэтгэлгүй юмаа хэдэн жил ярьж бна ш дээ
Өндөр боловсролтой боллоо гээд тэтгэвэртээ гардаггүй өвөө эмээ нараас болж ажил олдохгүй
энэ асуудалд салбар хаиуцсан яам нь байр сууриа илэрхийлмээр юм
Багш нарийнхаа арга барил сургалтын програмаа өөрчлөх цаг болсон. Дэлхийн стандарт гээд 6 настай жаахан хүүхдийг сургуульд оруулчихаад аль баларсан үеийн арга барил програмаар нүдээд байхаар хүүхэд сурах ямар ч хүсэлгүй болж байнаш дээ. Юунд яарч юу илүү сургах гэж тэгж хүүхдийг залхааж аав,ээжийг нь дарамталж хэдэн үсэг үздэг байнаа. Тэгээд дээрээс нь уншиж сураагүй хүүхдүүдэд 5-6 хэрэглэхгүй сурах бичиг байдаг юм байна. Ингэж зардал гаргах хэрэг байдаг юм уу.
Багш нар өөрсдөө ажлаа хийхгүй, хүүхдэд даалгавар их өгдөг. Уг нь хичээлийн цаг дээрээ заах л ёстой шүү дээ
Арай хэтэрч байнаа . Хүүхэд бүр шантраад сурах сонирхолгүй болох юм . Ингэж хичээлээр дарамтлаж болдог юм уу .Хэгжилтэй орон чинь өөр хувилбараар яваад байна цаана чинь ….
Оросын хоцрогдсон системээ одоо больмоор юм. Манай 2-р ангийн охин амралт дуустал өдөр болгон хийх хуваарьтай даалгавартай, залхаж байна шдээ.
1-р ангийн багш гэрийн даалгаварт тэгшитгэлтэй бодлого бодуулах даалгавар өгсөн байх юм. Мөн ангид олигтой юм заадаггүй,Ялангуяа Хобби сургуулийг хэлмээр байна, өндөр төлбөртэй атлаа маш их гэрийн даалгавраар шахаж хүүхэд гэрээрээ бусдаар заалгуулж сурч байна шүү, энэ нь башгийн гавьяа бишээ
Mongol bags nar avilga heel hahuulaas uur yum medehgui bolson.
https://www.icaneducation.ca/how-much-time-should-be-spent-on-homework-based-on-grade/
Үнэхээр их даалгавар өгч байна . Хүүхэдээ амраамаар байдаг цаана нь даалгаврыг нь хийлгэх хэрэгтэй гэсэн сэтгэхүй их тулгарч байна. Хүүхэдээ бодохоор үнэхээр их өрөвдөх юм аа хийсэнгүй чи гээд загнаж, аргадаж үзэж байна. Хичээлийн хэт их ачааллаас болоол хүүхэд хичээлд явах дургүй байна. Боловсролын байгууллага зүгээр л яриад л байх юм дорвитой арга хэмжээ авч өгөх хэрэгтэй чанартай бага даалгавар хийлгэдэг болгомоор байна. 6 настай юуны ч туханд хүрээгүй сурах арга барилаа эзэмшээгүй хүүхэд маань амарсан биш ядаргаанд орж байна. Эрдмийн Өргөө цогцолбор сургуулийн 1-3 -р ангийн багш нар арай дэндүү байна шүү
Хүүхэд суралцахуйн бэрхшээлтэй тулгарч байгаа нь Сургуулийн Өмнөх Боловсрол олгож чадахгүй байгаатай холбоотой. Нөгөө талаас монгол хүүхдүүд 7 настай сургуульд орох ёстой санагддаг.
Энд оросын байна уу хаанахын систем ямар хамаатай юм бэ. Дандаа өөрсдийн буруу муу муухайг орос хятад гэхчилэн чихээд яах юм бэ?!. Буруу муу муухайгаа монголчууд бид өөрсдөөсөө хайх ёстой. Юу ч чадахгүй байж буруугаа бусдаас хайдгаа одоо больё.
Чухал асуудал хөндөж. Хэтэрсэн их даалгавар хүүхдийг залхахад хүргэж байна. Тэгээд дээрээс нь хэрэглэдэг хэрэглэдэггүй баахан ном.Ном гэртээ байг, ангид ажиллах бусад ажиллагааг багш гардан хариуцах хэрэгтэй. Тэрнээс гэр сургуулийн хооронд номоо үүрээд явахаар хүүхэд очих замдаа ядраад очно.Хэтэрсэн ачаа хүүхдийн өсөж торних хөгжилд сөрөг үр дагаврыг авчирна.Багш нар маш тааруу ажиллаж байгаа шүү. Сургах үүргээ умартаж багш хүн яав ч болохгүй. Хүүхдийн төлөө сэтгэл зүрхтэй багшийг сайн урамшуул. Тэгж байж урсгалаар багшилсан нэр зүүсэн дийлэнх багш нараас ялгарна. Багш нар өөрсдийгөө сайн хөгжүүл, боловсруул. Тэгж гэмээнэ систем чинь зөв гольдролдоо орно.
Үнэн шүү, хүүхдээ хичээл сургуульдаа явахыг нь харахад үнэхээр өрөвдмөөр байна. Бушуухан л сургууль нь тараасай, амраасай л гэж бодож суух юм. Юун боловсорч сурах. Хүүхдийг маш их залхааж байна.
Үнэн шүү, хүүхдээ хичээл сургуульдаа явахыг нь харахад үнэхээр өрөвдмөөр байна. Бушуухан л сургууль нь тараасай, амраасай л гэж бодож суух юм. Юун боловсорч сурах. Хүүхдийг маш их залхааж байна.
Үнэн шүү, хүүхдээ хичээл сургуульдаа явахыг нь харахад үнэхээр өрөвдмөөр байна. Бушуухан л сургууль нь тараасай, амраасай л гэж бодож суух юм. Юун боловсорч сурах. Хүүхдийг маш их залхааж байна.
ireed l suusaar baital untag tsag n boldog doo
энэ гэрийн даалгавраа болиоочээ хүүхэд багаас нь баллаа хаячихлаа сурч болно арай дэндүү систем байна боловсрлын системээ өөрчлөх